]> ruin.nu Git - eonsl.git/commitdiff
I have just stated some goals with the project.
authorMichael Andreen <harv@ruin.nu>
Sun, 31 Dec 2000 17:16:37 +0000 (17:16 +0000)
committerMichael Andreen <harv@ruin.nu>
Sun, 31 Dec 2000 17:16:37 +0000 (17:16 +0000)
README
TODO
eonsl.kdevprj

diff --git a/README b/README
index 8b137891791fe96927ad78e64b0aad7bded08bdc..9ca7fbd95610f718c48c0fa19eb2a797e388a74b 100644 (file)
--- a/README
+++ b/README
@@ -1 +1,4 @@
-
+Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
+Idéer är mycket välkommna, både angående funktioner och gränssnitt..
+Förhoppningsvis släpper trolltech windowsversionen av QT designer snart och då kan ni hjälpa till att utforma dialogrutor mm. Kommer programmet snart ser ni hur lätt det är.
+Läs i TODO för att se vilka idéer som kommit upp.
diff --git a/TODO b/TODO
index cddcbc9d2a44d62d1c0cc6cc56ef5c42ae916dc1..b424e6ec4dec67d31b9dd7661062dd3c0c2186c6 100644 (file)
--- a/TODO
+++ b/TODO
@@ -1 +1,16 @@
-fdsalkfjasdlfkafjl
+* SLP generator. Man ska få välja ras, yrke, samt även nivån (antingen på ett siffervärde där 0 är sämst eller ett fast antal värden t.ex. misslyckad, normal och framgångsrik..). Den ska dock inte läsa av huvudtabellen och alla dess undertabeller, om inte någon annan är villig att koda det (jag kanske skriver en funktion som läser in dem ifrån filer, som någon annan får skriva =)
+       några andra förslag?
+
+* Stridsmotor. Denna ska ta in data som vilka handlingar som ska utföras mm och sedan räkna ut svårigheter (för VINIT, handlingar, chockslag etc, när de olika handlingarna utförs samt även räkna ut skadan. Angående tärningar ska man kunna välja tre alternativ (om jag eller ni inte kommer på några fler): 1. Datorn slår inga slag, 2. Datorn slår endast alla slag för slp:er, 3: Datorn slår alla slag.
+       Dialogrutorna som jag hitintills har skapat påminner en hel del om manöverkorten som man får med spelledarskärmen.
+       
+* Kartsystem. För att lätt se de olika rollpersonernas och slp:ernas placeringar under resor strider etc.
+       I stridssystemet ska man genom att bara peka med musen kunna välja vem som ska anfalla vem.
+       Det ska finnas tre olika nivåer (inzoomningsnivåer): stora landområden, städer samt innomhus.
+       Man ska kunna koppla händelsetabeller och musik till olika delar på kartorna.
+
+* En handelsbod. Denna ska slumpa fram varor och priser (det ska finnas inställningar för varje landområde (stad/land/kontinent) som bestämmer sannolikheten för att varan existerar mm.
+
+* Utrustning. Man ska kunna placera utrustning i olika behållare så att man lätt kan räkna ut belastningen samt även flytta föremål mellan olika rp:er och slp:er.
+
+Det kanske inte ser ut att vara så mycket, men framför allt stridsmotorn kommer att bli krävande att skriva, men med lite motivation ska det nog gå =)
index 80c67eb49c8cbf94736cd3001a2d54e46f6eab71..a82fb735bb0caf7beb3f87c0e23ad6c2285546a2 100644 (file)
@@ -16,17 +16,19 @@ type=DATA
 [Config for BinMakefileAm]
 bin_program=eonsl
 cxxflags=-O0 -g3 -Wall
-ldflags= 
+ldflags=
 [General]
 author=Michael Andreen
 email=whale@linux.nu
 kdevprj_version=1.3
+lfv_open_groups=
 makefiles=Makefile.am,eonsl/Makefile.am,eonsl/docs/Makefile.am,eonsl/docs/en/Makefile.am,po/Makefile.am
 project_name=EonSL
 project_type=normal_empty
 sub_dir=eonsl/
 version=0.1
 version_control=CVS
+workspace=1
 [INSTALL]
 dist=true
 install=false