]> ruin.nu Git - eonsl.git/blob - TODO
b424e6ec4dec67d31b9dd7661062dd3c0c2186c6
[eonsl.git] / TODO
1 * SLP generator. Man ska få välja ras, yrke, samt även nivån (antingen på ett siffervärde där 0 är sämst eller ett fast antal värden t.ex. misslyckad, normal och framgångsrik..). Den ska dock inte läsa av huvudtabellen och alla dess undertabeller, om inte någon annan är villig att koda det (jag kanske skriver en funktion som läser in dem ifrån filer, som någon annan får skriva =)
2         några andra förslag?
3
4 * Stridsmotor. Denna ska ta in data som vilka handlingar som ska utföras mm och sedan räkna ut svårigheter (för VINIT, handlingar, chockslag etc, när de olika handlingarna utförs samt även räkna ut skadan. Angående tärningar ska man kunna välja tre alternativ (om jag eller ni inte kommer på några fler): 1. Datorn slår inga slag, 2. Datorn slår endast alla slag för slp:er, 3: Datorn slår alla slag.
5         Dialogrutorna som jag hitintills har skapat påminner en hel del om manöverkorten som man får med spelledarskärmen.
6         
7 * Kartsystem. För att lätt se de olika rollpersonernas och slp:ernas placeringar under resor strider etc.
8         I stridssystemet ska man genom att bara peka med musen kunna välja vem som ska anfalla vem.
9         Det ska finnas tre olika nivåer (inzoomningsnivåer): stora landområden, städer samt innomhus.
10         Man ska kunna koppla händelsetabeller och musik till olika delar på kartorna.
11
12 * En handelsbod. Denna ska slumpa fram varor och priser (det ska finnas inställningar för varje landområde (stad/land/kontinent) som bestämmer sannolikheten för att varan existerar mm.
13
14 * Utrustning. Man ska kunna placera utrustning i olika behållare så att man lätt kan räkna ut belastningen samt även flytta föremål mellan olika rp:er och slp:er.
15
16 Det kanske inte ser ut att vara så mycket, men framför allt stridsmotorn kommer att bli krävande att skriva, men med lite motivation ska det nog gå =)